Campusel mon amour – II

Asa cum am promis candva, reiau amintirile delicioase  legate de casa de vanatoare Campusel, unde am petrecut cateva zile de vacanta in acest august.

[singlepic id=11 w=320 h=240 float=]

[singlepic id=10 w=320 h=240 float=]

Nea Ion este o figura de om. Fost cabanier la Buta, fost miner, se mandreste cu niste manutze cat lopata si cu un trecut glorios in a oferi ajutor turistilor rataciti sau obositi in preajma Butei.  Ne arata, orgolios nevoie mare, o taietura de ziar ingalbenita, in care un reporter cu un dram de intelegere mai mult vorbea despre cabanierul care nu pregeta sa isi ofere proprii bocanci si sosete unor turisti degerati.

- S-au mai intors sa ti-i dea inapoi, nea Ioane?

- S-au tot dus, si dusi au fost. D’apoi, eu n’am treaba, daca asa au vrut ei…da’…

[singlepic id=8 w=320 h=240 float=]

Nea Ion este, mare parte din an, un calugar aflat, totusi, destul de aproape de lume. Ma rog, nu chiar un calugar serios… De singuratate, sau de urat, sau daca e poftit, sau ca sa ii treaca timpul, sau de dragul musafirilor, le bea vartos. Nu vorbeste mult, are ritmul lui in care se misca, din care cu greu l-ai putea scoate. Si are cateva vorbe… care par crezul lui de gazda si cabanier. La orice idee tampita i-ai spune ca vrei sa faci, isi ia o mutra hatra, isi trage nitel sapca pe ceafa scarpinandu-se cu unghia mare, si… pare sa te aprobe:

- Apai io n’am treaba, cum va face placere, dar…

Si vorbele ii raman suspendate. E felul lui discret de a atrage atentia, pentru cine are urechi de auzit.

[singlepic id=9 w=320 h=240 float=]

…La Campusel frigiderul e undeva in curte: un raulet ce aduna izvoarele de pe Oslea se straduieste sa raceasca beri, tuici, vinuri sau chiar mici bine infofoliti. Nu iti cad dintii de rece, dar isi face treaba, cu conditia sa faci un baraj sigur si sa nu dea de comoara culegatorii de mure.

Daca in curte mai fosgaie cate un caine, imediat ce urci 50 de m in padure se lasa o liniste incredibila, in care proprii pasi rasuna ciudat, tainic parca. E plin de lemn uscat, doborat de avalanse sau de batranete.

Sa faci un foc de tabara e un fleac, si asta am si facut, cu ajutorul nepretuit al lui nea Ion si al nelipsitei sticle cu motorina. A ars de la 7 seara pana spre 12 noaptea si a atras cativa pusti simpatici cazati pe la corturile din apropiere.

[singlepic id=16 w=320 h=240 float=]

Ne-a plouat cu indarjire si la Campusel, facandu-ne sa dam gata prea repede frigiderul cu bautura.  Cu Lucica si „papushika” aveam o gramada  de amintiri de povestit. Iar Rolf (un ciobanesc belgian Malinois) si Ursu (un Border Collie cu niste ochi incredibil de vorbareti – „cel mai destept caine din lume”)  au fost niste companioni  absolut  incredibili.

[singlepic id=14 w=320 h=240 float=]

Am reusit o zi superba, spre final, cand am urcat pe Oslea, cu un urcus final de vreo 300 m „ca pe casa” de abrupt, dar cu o rasplata pe masura odata ajunsi in varf: ne-am uitat cu jind spre Retezatul care ne daduse jos cateva zile inainte, cu vremea lui capricioasa. Am trecut pe langa o stana parasita: ciobanii deja plecau spre zone mai calde. Seara se facea un frig muscator si umed:  am lenevit cu foc zdravan si trosnituri de brad in soba, in mijloc de august;  Lucica imi spune ca iarna acolo e absolut plina de nameti dar cu un peisaj „de vis”, evident.

E unul dintre felurile in care ne place sa petrecem; putini gusta insa, pentru ca lipseste confortul „de 5 stele” (as zice ca nici doua nu prea sunt), insa cu asemenea prieteni si in asemenea locuri, reteta e garantata.

Am plecat, dupa 4 zile, cu inima stransa dar su sufletul incarcat de energie, si ne-am propus sa revenim. Sper sa il gasim sanatos pe nea Ion. Ii tin pumnii pentru problemele lui, pentru toata  pustietatea locului si greutatea muntelui.